Monday, August 30, 2010

merdekakah kita rakyat Malaysia??

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم
Assalamaualaikum..tengah-tengah sibuk menjalani ibadah puasa ni lagi-lagi utk 10 malam terakhir ni, kita dilaungkan laugan merdeka yg menjadi rutin setiap tahun akan disambut. Cuma kali ini lain sedikit kerana sambutannya dibuat didalam stadium tertutup,maklumlah berpuasa,ramai yg tak larat nk kawat tengah panas ni.

Setiap tahun kita sambut merdeka yg kononnya ‘merdeka’ tp adakah hakikatnya kita merdeka..ya,saya akui kita merdeka jajahan kawasan namun saya tidak rasa kita merdeka mental sekalipun pemerintahan kita pun kalau dilihat kita belum lagi merdeka kerana kita ibarat ‘menyambung legasi british’ dgn cara pemerintahan yg saya kira belum lagi mencapai tahap islamik walaupun diwar-warkan kita adalah Negara islam.

Dimana kuasa pemerintah disaat Negara dilanda krisis sosial yg amat berat sekali, bukan saya nak salahkan pemerintah sahaja kerana mereka pun mempunyai tugas yg berat, tambah pula fahaman politik Negara yg kadang member jurang yg saya kira menguntungkan kaum non-muslim tapi kalau dah konsert,hiburan pun tidak dapat dibendung,kelab malam tumbuh mcm cendawan,itu apa maknanya,dimana tanggungjawab mereka.

Rakyat sendiri pun saya tgk masih ramai yg belum merdeka dari penguasaan minda DAJJAL KERAJAAN YAHUDI ISRAEL-AMERIKA. Kenapa kita masih nak mendengar lagu mereka?kenapa kita msih nak pakai jenama keluaran mereka? Yg paling penting kenapa kita nak tiru kehidupan mereka sedang islam itu yg terbaik cara hidupnya. Kalau sekarang duduk serumah lelaki perempuan yg tiada ikatan dah jadi lumrah sehingga saya sendiri terkejut apabila mendapat tahu hal ini..ada yg kawin kerana dah terlanjur, budaya couple dah jdi kemestian..sikit-sikit bf gf nak difikirnya..isu murtad senyap macam tu sahaja sedang gerakan murtad dah semakin berkembang di Malaysia ni. Bukan masa yg sesuai utk berbeza pandangan PAS UMNO, kita patut sama-sama fikir mcmna nak mengekang masalah krisis sosial agama Negara kita ini dan macamna nak tutup kilang arak tu. Saya juga sedar saya bukanlah orang yg layak nak berbicara hal ini tapi saya kira tanggungjawab semua benda ni dan saya harap sgt pembaca dapat naikkan semangat dalam diri tu utk menentang ‘minda DAJJAL’ ini, paling tidak pun berlepaslah diri dengannya sebagai tanda kesetiaan kepada agama yakni islam.


Ya Allah, kuatkanlah diri hambamu ini utk menentang kemungkaran dibumi-Mu ini dan peliharalah islam daripada DAJJAL YAHUDI LAKNATULLAH..aminn..

Kawan-kawan, takbir ! ALLAHUAKBAR!! ALLAHUAKBAR!! ALLAHUAKBAR!!

Biar musuh memutih dibumi..
Namun undur TIDAK SEKALI!!

SELAMAT MENYAMBUT HARI KEMERDEKAAN YG KE-53

No comments:

Post a Comment